CECHY I ZALETY

Wszechstronny silnik

 

Silnik

Nowy silnik DOHC 350cc jest niezrównany pod względem wszechstronności. W dużej części jest spokrewniony z silnikiem FE 250, jednak jednostka FE 350 zapewnia znaczne zwiększenie mocy oraz momentu obrotowego, co zapewnia jej lekkość i siłę porównywalną do 450-tki. Nowy silnik jest teraz o 20 mm krótszy i o 0,7 kg lżejszy od swojego poprzednika ważącego zaledwie 28,5 kg z rozrusznikiem elektrycznym.

Wał korbowy

Nowy wał korbowy jest nie tylko sztywniejszy, ale ma również krótszy o 6 mm skok. Krótszy skok pozwala silnikowi na swobodniejsze obroty, czego skutkiem jest szybkie i elastyczne zasilanie. Łożysko ślizgowe o dużej średnicy składa się z dwóch mocowanych tulei łożyskowych zapewniających maksymalną niezawodność i trwałość, co zapewnia długie odstępy międzyobsługowe 135 godzin.

Skrzynia korbowa

Skrzynia korbowa zaprojektowana jest tak, aby umieścić układy wałów w idealnym środku ciężkości. Położenie wałka sprzęgła przesunęło się o 11,1 mm i 26,9 mm w górę, co powodowało, że silnik stał się o 20 mm krótszy. Obudowy produkowane są przy użyciu procesu wysokociśnieniowego produkcji odlewów, co zapewnia cienką grubość ścianki przy zachowaniu wyjątkowej niezawodności. Logo Husqvarna zdobi brązowe boczki skrzyni korbowej.

Zintegrowany układ chłodzenia

Chłodnice to dzieło WP Performance Systems wyprodukowane z aluminium o wysokiej wytrzymałości. CFD (obliczeniowa dynamika płynów) wykorzystywana jest do skuteczniejszego przepływu powietrza przez chłodnice i zapewnia optymalne chłodzenie we wszystkich warunkach. System chłodzenia jest zintegrowany z ramą zwiększając rozproszenie ciepła przez kanał chłodzący przez ramę, eliminując potrzebę stosowania dodatkowych węży. Ponadto ochraniacze grzejników nie tylko chronią przed latającymi szczątkami, ale także działają jak element ochronny odwracający energię uderzenia wokół grzejnika i odprowadzające ją do ramy.

Pełna kontrola

 

Rama chromo- molibdenowa

Zachowuje tę samą udaną geometrię co w MY 16, powstaje w procesie hydroformowania, obróbki laserowej i komputerowego cieniowania, dzieło WP Performance Systems. Szersze 6mm i niższe o 2 mm dolne rury stalowe oferują o 20% większą sztywność skrętną, a sztywność wzdłużna jest zmniejszona o 30%. Zwiększona sztywność skrętna poprawia stabilność i zwinność przy jednoczesnym zmniejszeniu sztywności wzdłużnej. To z kolei większa elastyczność całego systemu systemu i zapewnia lepsze pokonywanie nierówności. Nowa rama waży tylko 8,8 kg, co czyni ją o 0,6 kg lżejszą od swojego poprzednika.

Subrama z kompozytu carbonowego

Subrama kompozytowa jest konstrukcją unikalną dla motocykli Husqvarny, prezentuje pionierską technologię i innowacje. Ten 3-ramienny element składa się z 30% włókna węglowego, co czyni go wyjątkowo lekkim (1,4 kg) o 1 kg mniej w stosunku do poprzedniego modelu. Szczególną uwagę poświęcono stworzeniu sztywności optymalnej dla ergonomii jeżdżących.

Sprzęgło hydrauliczne Magura

Wysokiej jakości niemieckie sprzęgło gwarantuje doskonałą modulację sprzęgła w każdych warunkach. Oznacza to, że reakcja jest stale kompensowana, tak aby punkt ciśnienia i funkcja sprzęgła były identyczne w niskich lub niskich temperaturach i w miarę upływu czasu. Sprzęgło Magura charakteryzuje się równomiernym zużyciem i jest niemal bezobsługowe.

Hamulce Magura

Nowością dla MY18 są przednie i tylne hamulce Magura. System posiada podobny układ do poprzedniego rocznika, lecz z poprawioną czułością dla bardziej perfekcyjnego działania, zachowując jednocześnie najwyższy poziom wydajności. Przednia tarcza 260 mm, tył 220 mm.

Zaawansowana elektronika

 

42 mmm klapa przepustnicy (gażnik)

E 350 posiada całkowicie nowy korpus przepustnicy Keihin 42 mm. Położenie wtryskiwacza zostało zmienione w celu zapewnienia jak najlepszego przepływu paliwa do komory spalania. Dodatkowo, przewód przepustnicy jest montowany bezpośrednio bez połączenia dławiącego, zapewniając natychmiastową reakcję przepustnicy, a jednocześnie oszczędzając 100g.

Przełącznik map i kontrola trakcji

MY17 FE 350 posiada nowy przełącznik mapy. Zoptymalizowany dla łatwiejszego działania przełącznik map włącza również nową funkcję kontroli trakcji. Można wybrać pozycję włączania i wyłączania za pomocą przełącznika funkcji. Druga funkcja analizuje stopień odkręcenia przepustnicy przez kierowce i tempo wzrostu obrotów w silniku. Jeśli obroty zbyt szybko wzrosną, ECU rejestruje to jako utratę przyczepności i zmniejszy moc do tylnego koła zapewniając maksymalną trakcję.

Czujnik położenia biegów

FE 350 wyposażony jest w nową, 6-biegową skrzynię biegów z szeroką gamą przełożeń typu enduro. Wybierak wykorzystuje teraz specjalną powłokę o niskim tarciu, zapewniającą płynne i precyzyjne przesuwanie. Nowy czujnik przekładni umożliwia EMS dostarczanie optymalnej mocy, wybierając konkretną mapę silnika dostosowaną do każdego biegu.

Elektryczny rozrusznik

Standardowy elektryczny rozrusznik gwarantuje łatwe uruchomienie. FE 350 jest wyposażony w nowy silnik rozrusznika wykonany przez firmę Mitsuba i współpracuje z nowym akumulatorem Li-Ion oszczędzając 1 kg w stosunku do poprzedniej konwencjonalnej baterii.

Wyjątkowe prowadzenie

 

WP XPLOR 48

Przedni widelec WP Xplor 48 jest zupełnie nową częścią opracowaną przez WP Performance Systems, przeznaczoną specjalnie do jazdy na enduro. Widelce składają się z otwartego układu wkładów ze sprężyną w każdym obwodzie i podzielonymi funkcjami tłumienia. Kompresja może być regulowana z lewej strony i odbijana po prawej stronie za pomocą klamek umieszczonych na szczycie rury widelcowej. Dodatkowo, przy standardowym regulatorze wstępnego naprężenia, wstępne obciążenie może być regulowane przez kierowcę bez użycia narzędzi, dzięki czemu nowy system jest prosty i łatwy do ustawienia.

Nowy amortyzator WP

Amortyzatory tylne DCC firmy WP DC są tak zaprojektowane, aby zapewnić zaawansowane parametry tłumienia przy zachowaniu kompaktowej i lekkiej konstrukcji. Nowy amortyzator tylny waży tylko 3,7 kg, tzn o 0,36 kg mniej niż w poprzedniej wersji. Dzięki wyrównaniu ciśnienia wewnątrz amortyzatora poprawia się tłumienie, powodując większy komfort jazdy, podczas gdy zewnętrzny kontur zbiornika zwiększa chłodzenie. Komponent jest w pełni regulowany i dopasowany do systemu łączącego o określonej geometrii, aby zapewnić jak najlepszą trakcję i absorpcję.

Półki wycinane w technologii CNC

Anodyzowane na czarno, wykonane w technologii CNC, cofnięte o 22mm półki to nowy standard w całej linii produkcyjnej Husqvarna enduro. Potrójne zaciski są fachowo wykonane przy użyciu najlepszych technik i materiałów zapewniających wysoki poziom jakości i niezawodności. Dwukierunkowa regulacja kierownic zapewnia wysoki stopień ergonomii.

Koła i opony

Czarne, mocne obręcze DID są połączane z wykonanymi w technologii CNC piastami za pomocą lekkich szprych i srebrnych anodyzowanych aluminiowych nypli. Koła wyposażone są w nowe opony Metzeler- 6 days, które zapewniają lepszą przyczepność w szerokim zakresie terenu.