CECHY I ZALETY

Przyszłość silnika dwusuwowego

 

Silnik

TE 300i posiada rewolucyjny elektroniczny wtrysk paliwa. Składa się z serii wtryskiwaczy, które są przyłączone do kanału przepływowego i są gotowe w każdej chwili wprowadzić odpowiednią ilość paliwa. To nie tylko zmniejsza jego zużycie i emisję spalin, ale także prowadzi do bardziej liniowego i płynniejszego oddawana mocy, co wynosi ulubiony dwusuw 2-suwowy silnik na zupełnie nowy poziom.

Cylinder

Nowa konstrukcja cylindra zawiera dwa stanowiska wlotowe z tyłu kanału przelewowego cylindra, gdzie są zamontowane dwa wtryskiwacze. Wtryskiwacze dostarczają paliwo w dół kanału przelewowego, gdzie łączy się ono z powietrzem zmierzającym w górę do komory spalania, co zapewnia idealne rozpylenie i wymieszanie . To z kolei gwarantuje bardziej efektywne spalanie, zmniejsza zużycie paliwa i emisję spalin.

Przepustnica

TE 300i wykorzystuje 39 milimetrową przepustnicę, w celu regulacji ilości powietrza, która dociera do silnika za pomocą zaworu, który z kolei jest połączony za pomocą dwóch cięgien z manetką gazu na kierownicy. W przeciwieństwie do 4 suwu w tym momencie zostaje wtryśnięte nie paliwo, ale powietrze zmieszane z olejem przeznaczone do smarowania wału korbowego, cylindra i tłoka. Czujnik położenia przepustnicy (TPS) przesyła dane o przepływie powietrza do sterownika, który oblicza wymaganą ilość oleju silnikowego i oleju, podczas gdy śruba obejściowa reguluje prędkość biegu jałowego i otwiera zawór obejściowy, dostarczający więcej powietrza potrzebnego do rozruchu na zimno.

 

Zbiornik oleju i pompa

W TE 300i elektroniczna pompa olejowa zasila silnik w niezbędny olej 2- suwowy. Znajduje się ona pod zbiornikiem oleju i powoduje, że olej wlewa się przez zawór dławiący tak, że przy tym nie miesza się z paliwem. Wstępne mieszanie, jak było to konieczne w przypadku konwencjonalnych silników dwusuwowych, jest już przeszłością. Pompa jest sterowana przez system zarządzania silnikiem i zapewnia w funkcji aktualnej prędkości obrotowej silnika i obciążenia silnika zawsze optymalną ilości oleju. To zmniejsza emisję dymu i sprawia, że silnik jest niezwykle skuteczny. Umieszczony pod zbiornikiem paliwa pojemnik oleju ma przewód do napełniania, który dla łatwego napełniania jest wyprowadzony na rurze górnej ramy zaraz obok korka zbiornika paliwa. Zbiornik o pojemności 0,7 litra oleju ma czujnik poziomu, który powiadamia kierowcę za pomocą światła ostrzegawczego, kiedy zbiornik musi być napełniony.

Podwozie stworzone dla wygrywania zawodów

 

Rama chromo- molibdenowa

Zachowuje tę samą udaną geometrię co w MY 16, powstaje w procesie hydroformowania, obróbki laserowej i komputerowego cieniowania, dzieło WP Performance Systems. Szersze 6mm i niższe o 2 mm dolne rury stalowe oferują o 20% większą sztywność skrętną, a sztywność wzdłużna jest zmniejszona o 30%. Zwiększona sztywność skrętna poprawia stabilność i zwinność przy jednoczesnym zmniejszeniu sztywności wzdłużnej. To z kolei większa elastyczność całego systemu systemu i zapewnia lepsze pokonywanie nierówności. Nowa rama waży tylko 8,8 kg, co czyni ją o 0,6 kg lżejszą od swojego poprzednika.

Subrama z kompozytu carbonowego

Subrama kompozytowa jest konstrukcją unikalną dla motocykli Husqvarny, prezentuje pionierską technologię i innowacje. Ten 3-ramienny element składa się z 30% włókna węglowego, co czyni go wyjątkowo lekkim (1,4 kg) o 1 kg mniej w stosunku do poprzedniego modelu. Szczególną uwagę poświęcono stworzeniu sztywności optymalnej dla ergonomii jeżdżących.

WP XPLOR 48

Przedni widelec WP Xplor 48 jest zupełnie nową częścią opracowaną przez WP Performance Systems, przeznaczoną specjalnie do jazdy na enduro. Widelce składają się z otwartego układu wkładów ze sprężyną w każdym obwodzie i podzielonymi funkcjami tłumienia. Kompresja może być regulowana z lewej strony i odbijana po prawej stronie za pomocą klamek umieszczonych na szczycie rury widelcowej. Dodatkowo, przy standardowym regulatorze wstępnego naprężenia, wstępne obciążenie może być regulowane przez kierowcę bez użycia narzędzi, dzięki czemu nowy system jest prosty i łatwy do ustawienia.

Nowy amortyzator WP

Amortyzatory tylne DCC firmy WP DC są tak zaprojektowane, aby zapewnić zaawansowane parametry tłumienia przy zachowaniu kompaktowej i lekkiej konstrukcji. Nowy amortyzator tylny waży tylko 3,7 kg, tzn o 0,36 kg mniej niż w poprzedniej wersji. Dzięki wyrównaniu ciśnienia wewnątrz amortyzatora poprawia się tłumienie, powodując większy komfort jazdy, podczas gdy zewnętrzny kontur zbiornika zwiększa chłodzenie. Komponent jest w pełni regulowany i dopasowany do systemu łączącego o określonej geometrii, aby zapewnić jak najlepszą trakcję i absorpcję

Komponenty klasy premium

 

Rozrusznik i kopka

TE 300 jest wyposażony w nowy elektryczny rozrusznik umieszczony poniżej silnika. Ta pozycja zapewnia, że urządzenie jest zawsze chronione, podczas gdy nowy konstrukcja jest mniej złożona i bardziej niezawodna. Dodatkowo system łączy się teraz z lekką i mocną baterią litowo-jonową, która jest o 1 kg lżejsza od poprzedniego modelu. Standardowa kopka jest zamontowana jako rozwiązanie awaryjne.

Przełącznik map

Charakterystykę silnika można regulować dzięki standardowemu przełącznikowi mapy, który zmienia krzywą CDI między dwoma krzywymi zapłonu w zależności od preferencji kierowcy, warunków i terenu. Dalszą optymalizację oddawania mocy można uzyskać zmieniając sztywność sprężyny w zaworze wydechowym.

Pojemny zbiornik paliwa

Nowy, lekki zbiornik paliwa wykonany z przeźroczystego plastiku gwarantuje wiele godzin jazdy. Konstrukcja pozwala kierowcy łatwo zobaczyć ile paliwa znajduje się w zbiorniku, a zbiornik o pojemności 10 litrów posiada korek na paliwo do szybkiego tankowania.

Koła i opony

Czarne, mocne obręcze DID są połączane z wykonanymi w technologii CNC piastami za pomocą lekkich szprych i srebrnych anodyzowanych aluminiowych nypli. Koła wyposażone są w nowe opony Metzeler- 6 days, które zapewniają lepszą przyczepność w szerokim zakresie terenu.

Doskonała kontrola

 

Kierownica Pro Taper

Kierownica Pro Taper nie ma sobie równych w kontekście funkcji i stylu. Wyprodukowana według wymagających standardów, kierownica Pro Taper posiada najwyższej klasy odporność na zmęczenie podczas przy zachowaniu minimalnej masy. Logo Pro Taper jest naniesione chemicznie i jest odporne na zarysowania i odrywanie. Duża podkładka Husqvarna ma optymalną odporność na uderzenia, podczas gdy standardowe handbary zapewniają maksymalną ochronę przed gałęziami.

Hamulce Magura

Nowością dla MY18 są przednie i tylne hamulce Magura. System posiada podobny układ do poprzedniego rocznika, lecz z poprawioną czułością dla bardziej perfekcyjnego działania, zachowując jednocześnie najwyższy poziom wydajności. Przednia tarcza 260 mm, tył 220 mm.

Sprzęgło hydrauliczne Magura

Wysokiej jakości niemieckie sprzęgło gwarantuje doskonałą modulację sprzęgła w każdych warunkach. Oznacza to, że reakcja jest stale kompensowana, tak aby punkt ciśnienia i funkcja sprzęgła były identyczne w niskich lub niskich temperaturach i w miarę upływu czasu. Sprzęgło Magura charakteryzuje się równomiernym zużyciem i jest niemal bezobsługowe.

Samoczyszczące się podnóżki

Rama Husqvarny wyposażona jest w sprytne, samoczyszczące się podnóżki, który zapobiegają gromadzeniu się brudu zbieranego przez głębokie brody lub błotniste tereny. W rezultacie stopka powróci do pierwotnego położenia zapewniając doskonałą kontrolę. Duże aluminiowe podnóżki mają specjalne platformy ukształtowane pod enduro , są zamontowane o 6mm wyżej niż w modelach MX, aby zwiększyć prześwit na skałach i głębokich koleinach.